Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj řečových a pěveckých dovedností v MŠ na základě hudební pohádky
Hnojská, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Cílem DP je ověření možností metodické práce v MŠ, v níž na základě hudební pohádky budou vzájemně propojeny všechny oblasti předškolního vzdělávání. V centru pozornosti bude rozvoj řečových a pěveckých dovedností u dětí. Teoretická část práce bude obsahovat vysvětlení základních hudebně psychologických pojmů v souvislosti s jednotlivými etapami vývoje dítěte předškolního věku. Důraz bude kladen na rozvoj motorických, sluchových, hudebních, pěveckých a mluvních dovedností. Vedle hudebních a hudebně pohybových činností budou využity i dramatické žánry. Bude navržen projekt - hudební pohádka, v němž se uplatní jednotlivá hlediska současného předškolního vzdělávání. Tato hlediska budou vymezena a stručně charakterizována. V druhé části bude uveden projekt, který si klade za cíl ověřit, do jaké míry lze pomocí hudebních pohádek rozvíjet řečové a pěvecké dovedností. Vše bude koncipováno na základě celostního přístupu v rámci RVP.
Rozvoj řečových a pěveckých dovedností v MŠ na základě hudební pohádky
Hnojská, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Cílem DP je ověření možností metodické práce v MŠ, v níž na základě hudební pohádky budou vzájemně propojeny všechny oblasti předškolního vzdělávání. V centru pozornosti bude rozvoj řečových a pěveckých dovedností u dětí. Teoretická část práce bude obsahovat vysvětlení základních hudebně psychologických pojmů v souvislosti s jednotlivými etapami vývoje dítěte předškolního věku. Důraz bude kladen na rozvoj motorických, sluchových, hudebních, pěveckých a mluvních dovedností. Vedle hudebních a hudebně pohybových činností budou využity i dramatické žánry. Bude navržen projekt - hudební pohádka, v němž se uplatní jednotlivá hlediska současného předškolního vzdělávání. Tato hlediska budou vymezena a stručně charakterizována. V druhé části bude uveden projekt, který si klade za cíl ověřit, do jaké míry lze pomocí hudebních pohádek rozvíjet řečové a pěvecké dovedností. Vše bude koncipováno na základě celostního přístupu v rámci RVP.
Rozvoj pěveckých dovedností žáků 1. ročníku základní školy
Martinková, Dana ; Slavíková, Marie (vedoucí práce) ; Ašenbrenerová, Ivana (oponent) ; Kusák, Jiří (oponent)
NÁZEV: Rozvoj pěveckých dovedností žáků 1. ročníku základní školy AUTOR: PaedDr. Dana Martinková KATEDRA: Katedra hudební výchovy ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Marie Slavíková, CSc. ABSTRAKT: Práce se zabývá možnostmi rozvoje pěveckých dovedností žáků 1. ročníku základní školy na základně uplatnění prvků motivace pěveckých činností a vývojem zájmu žáka o pěvecké činnosti během 1. ročníku základní školy. Autorka po nastínění vývoje názorů na pěveckou výchovu žáků mladšího školního věku charakterizuje specifické zvláštnosti žáka mladšího školního věku, zabývá se lidským hlasem včetně vývoje hlasu dětského. Po vymezení základních hudebních pojmů a charakteristice pěveckých dovedností se zaobírá pojmem motivace a jejím uplatněním ve školním a hudebně výchovném procesu. Na základě navrženého modelu vyučování věnuje nejrozsáhlejší část práce metodice a organizaci výzkumu a především vyhodnocení a interpretaci výsledků zadaných dotazníků pro rodiče žáků, rozhovorů se žáky, prověrek hudebnosti a pěveckých dovedností, zjištěnému hlasovému rozsahu žáků a vyhodnocení míry zapojení žáků do pěveckých a dalších hudebních činností. Výzkum verifikoval stanovené hypotézy a potvrdil vhodnost využití navrhovaného didaktického modelu při vyučování hudební výchovy v 1. ročníku základní školy. Ověřil, že motivace žáků v hudebně...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.